Kaják hétköznapokra, pepecselés nélkül

Ha jobban szeretsz enni, mint főzni.

A régi recepteket az új helyen találod!

Ilo receptfüzete

2015.06.12. 23:16 lhi

Bulgursaláta (tabulé, tabbouleh, stb.)

Elköltöztem a wordpressre!

Címkék: saláta vega paradicsom paprika uborka bulgur olíva vegán mediterrán ételek közel-keleti ételek bulikaja nagyon egyszerű kaják

taboule.jpgHozzávalók (2 adag):
1 dl nyers bulgur (vagy 2 dl maradék főtt)
1 nagy vagy 2 közepes paradicsom
1/2 paprika
1/3 kígyóuborka
1 közepes hagyma negyede
1 marék fekete olívabogyó 
fél citrom leve
2 ek olívaolaj
só, bors,
aki szereti: petrezselyem vagy menta

Ha nyers a bulgur, megfőzzük nem túl puhára (leöntjük forró vízzel és állni hagyjuk, szükség esetén még bedobjuk egy kicsit a mikróba) és hagyjuk kihűlni. 
A paradicsom magos részét kiszedjük (érdemes, mert a nedves, magos rész eláztatja a bulgurt) és a húsát a paprikával és az uborkával (amit én meg szoktam hámozni) együtt kb. 3 mm-es kockákra vágjuk, A hagymát (nem kell sok belőle) nagyon apró kockára vágjuk, az olívabogyót (nekem az aszalt kinézetű jön be a legjobban ehhez) kimagozzuk és felaprítjuk (ez lehet kicsit nagyobb is). Összekeverjük az eddigieket a bulgurral, megsózzuk-megborsozzuk (óvatosan), leöntjük a citromlével és az olajjal, és pár órára berakjuk a hűtőbe, hogy összeérjenek az ízek. 
A zöldségarányokon persze lehet módosítani, ez is egy "annyi ház, annyi szokás" típusú étel. Azaz úgy csináld, ahogy neked jó. 

komment

Elköltöztem a wordpressre!

süti beállítások módosítása