Kaják hétköznapokra, pepecselés nélkül

Ha jobban szeretsz enni, mint főzni.

A régi recepteket az új helyen találod!

Ilo receptfüzete

2013.06.02. 14:45 lhi

Fehérboros újkrumpli - téli verzió

Elköltöztem a wordpressre!

Címkék: egytálétel főétel újkrumpli nagyon egyszerű kaják burgonya/krumpli

feherboros_krumpli.jpgHozzávalók: 
(2-3 adag)
- bő fél kiló újkrumpli 
- kb. 3 dkg vaj
- 3-4 szelet baconsazlonna
- fél hagyma vagy egy egész kisebb, 
- 1 dl száraz fehérbor, 
- só. 

Nagyon egyszerű és finom - az ötletbe Kicsi Vu blogján botlottam, aki a maga részéről Piszkénél találta, de sem újhagyma nem volt kéznél, és a rukkola sem magától terem a hűtőben, hőmérsékletileg meg amúgy sincs tavasz, ezért más, télies jellegű verzió készült:
- Krumplitól függően lekaparjuk a héjját, 
- felhevítjük a vajat egy serpenyőben (egy rétegben kell, hogy elférjen benne a krumpli), rákockázzuk a bacont (én konyhai ollóval szelem rá), félig kisütjük a zsírját, 
- rádobjuk az újkrumplit - mivel ezek már nagyobb szeműek voltak, félbevágtam őket, 
- a hagymát cikkekre vágjuk és rádobjuk, 
- kb. 10 percig viszonylag nagy lángon sütjük (kissé rákaramellizálódik a vaj a krumplira és a baconből a maradék zsír is kisül)
- leöntjük 1 dl fehérborral, lefedjük a serpenyőt és kb. 10-15 perc alatt készre pároljuk (ja, és megsózzuk).  
Egy sima, ecetes-olajos fejessalátát érdemes enni mellé. 

komment

Elköltöztem a wordpressre!

süti beállítások módosítása