Kaják hétköznapokra, pepecselés nélkül

Ha jobban szeretsz enni, mint főzni.

A régi recepteket az új helyen találod!

Ilo receptfüzete

2013.06.05. 18:16 lhi

Citromos csirke

Elköltöztem a wordpressre!

Címkék: csirke sütőből nagyon egyszerű kaják

citromoscsirke.jpgHozzávalók:
2 egész csirkecomb
1 egész citrom
1 marék olívabogyó
olaj, só, bors 

Ezt még május végén főztem - ennél kevesebb munkából nemigen lehet megoldani egy finom ebédet/vacsorát (már ha az ember nem mással főzeti meg, persze :)): 
- kettévágjuk a csirkecombot (az ízületnél), megsózzuk és megborsozzuk, 
- egy megfelelő méretű tepsibe (én egy kb. 27 cm-es szögletes jénait használok, ezért a biztonság kedvéért nem melegítem elő a sütőt) belelocsolunk egy kis olajat (olívával finomabb, de a sima napraforgó is megteszi), 
- ráhelyezzük a 4 csirkedarabot, azokat kevés (fél ek) olajjal meglocsoljuk,
- a citromot jól megmossuk, kb. 3-5 mm-es karikára vágjuk és a csirkére szórjuk, 
- betoljuk a sütőbe és kb. 3/4 órát sütjük. Akkor jó, amikor látjuk, hogy leválik a hús a csonttól. 
Ha még egy "lustaasszonyos" köretet is választunk hozzá (kuszkus vagy mikrós puliszka, de én most krumplit készítettem), másra is marad időnk a hétvégén. 

komment

Elköltöztem a wordpressre!

süti beállítások módosítása