Kaják hétköznapokra, pepecselés nélkül

Ha jobban szeretsz enni, mint főzni.

A régi recepteket az új helyen találod!

Ilo receptfüzete

2012.12.16. 11:49 lhi

Őszi aszaltgyümölcsös csirke (mikróban vagy sütőben)

Elköltöztem a wordpressre!

Címkék: csirke főétel bulgur aszalt gyümölcs mikróból sütőből polenta/puliszka lassú kaja

oszicsirke.jpgHozzávalók:
(kb. 2-3 adag)
2 db csirkecomb (kb. 50 dkg)
2-3 ek olaj
1 nagyobb gerezd fokhagyma
1-2 dkg friss gyömbér (ha nincs, szárított is jó, de kell bele)
1 babérlevél
fél-fél kk kakukkfű, fahéj, kurkuma, bors, szegfűszeg, szerecsendió, só
kb 1 dl víz
10-15 dkg aszalt szilva
10-15 dkg aszalt barack

- Félbevágjuk és leöblítjük a csirkedarabokat, és kiskéssel vagy tűvel csontig jól beszurkáljuk őket (inkább több kisebb, mint kevesebb nagyobb lyuk legyen).
- Egy nagy mikrós tál aljába egy kis olajat öntünk, ráhelyezzük a csirkedarabokat, mellédobjuk a fokhagymát.
- Aláöntjük a vizet, a fűszereket összekeverjük egy kis olajjal, az egészet ráöntjük a csirkére.
- Lefedjük a tálat, berakjuk a mikróba, 100%-on 6 percig sütjük.
- Mellédobjuk az aszalt gyümölcsöket és 80%-on még 10-12 percig sütjük.
Ha nagyobb mennyiséget készítünk, persze sütőben is meg lehet sütni.

Polentával/puliszkával szeretem a legjobban, de most bulgurral ettem. Ezt elméletileg ugyanúgy készítem, mint a rizst, de most foglalt volt a mikró, ezért egymagamnak egy vastag falú bögrébe 10 dkg bulgurt tettem, leöntöttem forró vízzel (a vízforralóból), lefedve állni hagytam, és a hús után pár percre még betettem a mikróba. Persze normál tűzhelyen, lábosban is el lehet készíteni: a forró vízbe bedobjuk és a lehető legkisebb lángon hagyjuk, hogy a bulgur felszívja a vizet.

 

komment · 1 trackback

Elköltöztem a wordpressre!

süti beállítások módosítása